Ankviadukten, födelsedag och rabarberplockning.



Min lediga dag började med att vi gick ut på en promenad med Diesel längst
med strandpromenaden. Efter det åkte vi en sväng till nickbyn för att lämna
av farsan present samt plocka med oss lite rabarber till en rabarberpaj,
fick även ett önskemål om att laga rabarberkräm.




När jag krämat klart så åkte vi till östra ankviadukten och matade änderna,
i år är dom så tama så att dom törs äta direkt ur handen.
Det fanns säkert 30 änder, 5 duvor och två småfåglar som jag la ut brödbitar
åt på bänken så att dom kunde flyga och hämta dom.
Dessvärre fanns det också säkert lika många fiskmåsar så det blev lite kivande
fåglarna emellan och det slutade med att dom bet varandra i "svansen" för att
få dom eftertraktade små brödbitarna. För folk som cyklade förbi måste jag ha
sett ut som "The crazy catlady" fast i det här fallet med fåglar istället.



När de glupska fåglarna ätit upp allt så gick vi en sväng efter bryggan
bort till golfängen innan vi vände för att åka och hämta upp Diesel
för att sedan åka till Gammelstad och äta eftersom att pappa
fyller år idag.

Med andra ord har det varit en välfylld dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0