Ledig dag.

Igår hade vi HLR (hjärt och lungräddningsutbildning).
Vi fick öva på dockor som var inställda på att vara en vuxen person
på 70 kg. Man fick trycka jävulst hårt för att få den att klicka till för att
visa att man gör rätt, känns som att man skulle krossa en person om man
utsätter deras bröstkorg för det trycket. Var fruktansvärt jobbigt att stå på knä
på golvet i nästan 3 timmar och trycka på den hemska dockan säkert 500 gånger,
men jag fick då den att "andas" och har inget ont i händer eller armar idag heller.
Knäna, låren och ändan är däremot väldigt möra.

Fick även tillbaka några uppgifter igår som jag gjort i medicinsk grundkurs,
fick betyget VG och det är jag otroligt nöjd med.
Fick även veta mitt slutbetyg i kursen arbetsmiljö och det var G.

Lämnade in alla uppgifter i både medicinsk grundkurs och vård och omsorg igår,
det var på tiden kan jag säga. Dom senaste två dagarna har jag suttit och renskrivit
i 12 timmar sammanlagt. Sen har Mats varit gullig och hjälpt mig en hel del.

Eftersom att jag nyss var och lämnade av Mats på jobbet och har allmänt
tråkigt tänkte jag börja hjälpa Mats med lite saker.

Kommentarer
Postat av: pelle

Oj, jag som trodde man skulle vara försiktig jag ;P Kanske borde gå en sådan där kurs.

2010-06-14 @ 21:21:21
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0