Härlig kväll.

Det blev att jag lagade köttfärslimpa fylld med ost och knaperstekt bacon
och till det klyftpotatis, sallad och en hemmgjord kallsås till middag.
Hade dock inte tänkt så långt som till att både klyftpotatisarna och köttfärslimpan
ska tillagas i ugnen, så när båda två dessutom ska vara inne i 45 respektive 60
minuter fick jag avbryta potatisarna med en kvart kvar och kasta in
köttfärslimpan för att sedan värma på potatisarna i ugnen den resterande kvarten.

Medans maten lagade sig själv i ugnen har jag suttit ute med Diesel på balkongen
och läst, solen har varit framme men det har trots det varit svalt och skönt.

Nu har vi en äppelpaj i ugnen som snart ska ta ut.
Både jag och Mats är lediga imorgon så det blir att äta en bit paj
framför teven eller framför någon film/tv-serie :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0