2010-01-01 ~ Katt i fläktremmen

Gott nytt år.


Foto: Mats


2009 fick ett rätt så udda slut, när jag och Mats skulle åka in till stan och se på
fyrverkeriet ville inte bilen starta. Den drog runt men likt förbannat hackade motorn
och ville inte riktigt gå igång, jag slår av bilen och sedan går det inte många sekunder
innan en katt rusar fram från under bilen. Tänker inte mer på det utan beger oss in mot
stan för hör och häpna nu när katten är borta så startar bilen, jag avskyr katter.
När vi sedan kommer hem från fyrverkeriet som för övrigt var väldigt fint så
hittar jag en massa svarta pälstussar över hela parkeringen, på sidan av parkeringen
samt en bra bit ut från parkeringen, här pratar vi pälsmängder som gott och väl hade
kunnat täcka en halv sankt bernard. Det där vådade inte gott, jag avskyr katter.
Mats kikade då under huven och insåg ganska snabbt att kattskrället legat i motorrummet
då det var päls kring hela fläkten och motorn, den måste ha fastnat med pälsen
i fläktremmen och fått pälsen avsliten. Så imorgon får vi börja det nya året med
att gå och delge ägarna att dom borde leta upp sin katt för att se så den mår bra.
Har jag föresten nämnt att jag avskyr katter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0