Tusen strålande solar

Idag har jag läst ut »Tusen strålande solar« som är skriven utav Khaled Hosseini
som även är författaren till boken flyga drake, men av dom två böckerna så är
tusen strålande solar helt klart den bästa. Älskar den här boken! När jag läste
den blev jag helt fast och drogs in i handlingen med en gång, man kunde nästan
se dom omskrivna platserna framför sig då det är så otroligt väl beskrivet.



Ödet, krig och förlust för Mariam och Laila samman,
två generationers kvinnor med olika syn på kärlek och familj.
Bortgifta med samma man. Och medan de uthärdar det ständigt upptrappade våldet omkring dem, i hemmet såväl som på Kabuls gator, kommer de allt närmare varandra.
De blir som systrar, som mamma och dotter för varandra, och deras starka vänskap kommer till
sist att förändra inte bara deras liv, utan även den kommande generationens liv.


Med nästan plågsam spänning visar Hosseini hur en kvinnas kärlek till sin familj kan
driva henne till heroiska självuppoffringar, och att det i slutändan är kärlek,
eller kanske till och med minnet av kärlek, som är nyckeln till människans överlevnad.

Kommentarer
Postat av: pelle

Jag borde ta mig tid för de där böckerna, alla säger ju att de är så jävla bra!

2009-03-03 @ 13:03:07
URL: http://pellespersonliga.se
Postat av: Sofie

Tack för kommentaren :)

Jag ändrar åsikt efter varje kommentar jag får.. :P Just nu gillar jag trean bäst!

Velar fram och tillbaka, inte lätt det där.

2009-03-03 @ 13:28:36
URL: http://jagmigminmitt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0