Utläst.

Nu har jag läst ut sista sidan i "Min vän Leonard" (fortsättningen på Tusen små bitar)
Säger bara två saker, jävligt bra och läs den! Den är otroligt spännade och gripande.
Har läst den en gång förut, men blev ändå lika chockad när jag läste slutet.



Handling:
23-årige James har precis kommit ut från fängelset.
Han är äntligen drogfri, men förvirrad, pank och olycklig.
När flickvännen Lily begår självmord är han på väg att gå under.
Leonard, en vän från tiden på behandlingshemmet, tar honom under sina vingars
beskydd. Han blir James räddning. Leonard lever varje dag som om det vore sista.
Han är en ytterligheternas man; såväl generös och karismatisk som oerhört farlig,
med kontakter i den undre världen. Leonard uppmuntrar James till att skriva,
han förser honom med pengar och ett mycket okonventionellt arbete.
   "Min vän Leonard" är en ömsint skildring av en far- och son-relation,
skriven i samma avskalade stil som föregångaren, storsäljande "Tusen små bitar".
Det är också ett trovärdigt porträtt av en ung mans hårda väg tillbaka till ett liv utan missbruk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0