Tv-Serier genom åren.

Nämn ordet Tv-Serie och jag garanterar att du har min fulla uppmärksamhet!
Började tänka på tv-serier som visats genom året tidigare idag så jag bestämde
mig för att ta en liten flashback. Det verkar finnas en liten röd tråd som har hängt med
i många tv-serier från 80-talet fram till idag och det är det familjära.
Från 70-talet har vi familjerna i Lilla huset på prärien, Dallas och Waltons.
Bland 80-talets "familjer" hittar vi bland annat Fullt hus och Family matters.
90-talet bjöd på bl.a Pappas flicka, 7th heaven, Alla älskar Raymond, Tummen mitt i handen.
Och så några av 2000-talet familjer: Two and a half men, Gilmore Girls, Eight Simple Rules.

Under 80-talet började bland annat dessa att visas:

A-team - Baywatch -  Fullt hus - MacGyver - Knightrider - Mr. Bean

Roseanne - Family Matters - Pantertanter - Married with children
Simpsons .



Under 90-talet började bland annat dessa att visas:

Rena rama Rolf - Pappas flicka -  Sally - 7th heaven - Seinfeld

Vänner - Sex and the city - Drew Carey show - Alla älskar Raymond

Ellen - Frasier - Tummen mitt i handen - På heder och samvete

Just shoot me - King of queens - Mad about you - The Nanny

Sabrina Tonårshäxan - Spin City - Thats 70´s show - Will & Grace
Arkiv X - Förhäxad - Family Guy






Sen från 2000-talet har vi bland annat dessa tv-serier:

Eight simple rules - Dexter - Lost - Desperate Housewives

Gilmore Girls - Two and a half men - Alias - Bones - Weeds

Csi New York / Miami / Las Vegas - Greys anatomy - My name is Earl

Prison Break - 24 - Veronica Mars - The O.C. - Scrubs




Mina favoriter genom åren har då varit Fullt hus, Pantertanter, Seinfeld, Vänner,
Alla älskar Raymond, Scrubs, Gilmore Girls, King of Queens, The Nanny,
Two and a half men, Sex and the city, Simpsons och Family Matters.

Vad har ni haft för favorit-serier? 


Kommentarer
Postat av: Poppe

OM vi ska börja med 70 tals Serier då. Dallas,

80 Talet A-team - Baywatch - Fullt hus - MacGyver - Knightrider - Mr. Bean.



90 Talet. Pappas flicka - Rena Rama Rolf - Seinfeld - På heder och samvete - King of queens - Arkiv X



2000 talet Lost - Prison Break - CSI (Alla) -



Ja det är dem det=)

2009-01-07 @ 20:36:21
URL: http://poppe.blogg.se/
Postat av: Emerson

Jag älskar våra värsta år ;)

2009-01-08 @ 01:02:05
Postat av: pelle

Uj, uj, uj... favoritserier. det här bli svårt. Men jag är väl lika tråki som vanligt och säger Veronica Mars ;D



Roligt inlägg! :D

2009-01-08 @ 16:59:52
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0