Monster bakom ratten?

Det finns ytterst få saker som kan reta upp mig lika mycket som bilkörning.
Vet inte varför men det har alltid varit så, först på vespa och nu i bil.
Jag är en sån som skriker, snäser, kastar iväg fula ord och pekar finger.
Och det värsta jag vet är parkeringsplatser fulla med bilar som tar upp 2 platser,
dom verkar resonera så att ju mindre bil man har desto större plats behöver man,
medans dom med enorma bilar verkar resonera "finns det hjärterum, finns det stjärterum"
och så pressar dom in sin kollosala stålklump på en 3/4-dels parkering så att stackaren i
bilen bredvid inte tar sig in i sin bil om han så vore gjord av spagetti.

Något annat jag finner väldigt störande är "4-trafiken".
Alla sköter sitt och ger fullständigt fan i allt vad trafikregler heter.
Bara dom hinner hem till middagen så skiter väl dom i om det står 100 bilar på deras
högra sida och väntar på att få komma emellan, då det trots allt är högerregel. 
Fullständig anarki tycks råda ute på vägarna då.
Och sen jag mitt i allt som sitter och skriker, hytter med näven och pekar fiinger.
Helt perfekt, ja nästan underbart är vad det är...Eller så inte!

Hur är ni när ni kör bil, blir ni ett monster bakom ratten?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej

Bilister som inte vet var gasen är,det är

det bästa jag vet

Av mig får dom en vink och ett glatt leende

Morsan

2009-01-08 @ 18:37:04
URL: http://shabang.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej

Bilister som inte vet var gasen är,det är

det bästa jag vet

Av mig får dom en vink och ett glatt leende

Morsan

2009-01-08 @ 18:38:18
URL: http://shabang.blogg.se/
Postat av: Marica

Hehe.. Det var inte så roligt faktiskt.. Inte första dvd:n iallafall. Jag stängde av. Haha.

2009-01-08 @ 20:30:10
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: pelle

Ja, de kör ju maraton med Veronica Mars hela veckan på tvåan! :D Svinbra!

2009-01-08 @ 21:35:26
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0