Betala med 50-öringar..

120 stycken 50-öringar har vi sparat på oss..Och vad ska man egentligen med dom till?
Jo man stoppar småpengarna i en liten påse, väljer sen en väl utvald stackare som får ta
påsen med pengarna till affären och betala med dom. Om personen ifråga gjorde det frivilligt?
Kan jag verkligen inte påstå! Krävdes en hel del övertalning om att det inte alls är skämmigt
och lite pepptalk om att affären antagligen bara blir glad över att få lite växelpengar =)

Men givetvis är det svinskämmigt och jag tror inte heller att personalen vart direkt
överlyckliga över växeln då deras småmynts-maskin nyligen var fylld vilket resulterade i att
maskinen la av nästan direkt och dom vart tvungen att tömma den på 50-öringar...
Askul! För mig alltså...men då är jag inte heller så lättlurad så att jag går på liknande påhitt.


                                                  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0