Köpt presenter..

Imorgon ska jag & killen till kalix för att fira min, killens och mammas födelsedag med en grillfest.
Har inte den blekaste aning vad jag skulle köpa till morsan så hennes presenter fick bli från systembolaget i form av 5 stycken vinflaskor vars innehåll säkert smakar skit då jag själv aldrig tyckt om vin och därför aldrig druckit annat än kolsyrat päronvin, vilket inte heller visade sig vara drickbart.
Men det är ju tanken som räknas har jag fått höra.
Så jag tog helt enkelt dom vinerna som hade snyggast flaska.

Och till killen har jag köpt: 
1 Clint Eastwood box + 2 andra Clintan filmer (tydligen finns det forfarande folk som ser sån smörja)
1 jacka
vapentidningar

Det roliga är ju att han blir glad för det lilla, han är så söt så.




Själv kommer jag fortfarande ihåg den julen när jag förvantansfullt sitter i soffan med ögon tindrande som tända små ljus och väntar på att alla ska äta klart så vi kan öppna våra klappar,
jag hade siktat in mig på 3 stora paket!
Medans dom andra höll på att äta klart så satt jag där och fantiserade på vad dom kunde innehålla.

En miljon kr i hundralappar?
En årsförbrukning av godis?
En spark?
En hund? (Måste helt klart vara innehållet i ett av dom)

Så med förväntningarna uppe i det blå blir det äntligen dags att öppna dom,
jag kastar mig över pakethögen likt ett hungrigt lejon och knuffar tomtar och mormödrar åt sidan.
Och vad ser jag när jag öppnar paketen!?
En brödrost , ett smörgåsjärn och en popcornmaskin (när började jag äta popcorn?)
Och jag svär, dom låg där i sina äckliga kartonger och hånade mig!

Men det var då det, nu vet jag ju att det är tanken som räknas!
Och på senare dagar visade det sig att dom var riktigt användbara,
så nu klarar jag mig inte utan dom =)

Kommentarer
Postat av: Towa

Haha, tack för historien, riktigt roligt :) bra att man kan skratta så här i efterhand men det är så pinsamt just då! Ha en fin dag, kramar

2008-09-13 @ 13:19:20
URL: http://www.towalindberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0