Filmcitat

Vet inte om det är så för alla, men jag kan ibland komma på en mening eller ett citat
från en film eller tv-serie och gå och fundera på vilken film det kommer ifrån...hela dagen!.

Eller så kopplar jag ihop en film med ett citat eller en mening.

Och i värsta fall när jag har riktigt tråkigt så går jag runt och skriker filmcitat efter killen,
eller när vi sitter vid matbordet och det blir så där pinsamt tyst =)

Dom vanligaste citaten som jag direkt kopplar ihop med en film är följande:
1. Steeella! (finns med i både en film & en tv-serie)
2. Nobody puts baby in the corner.
3. I'm mad as hell and I'm not going to take this anymore!
4. Here´s Johnny!
5. Får jag bjuda på lite bröllopskonfekt?

Kommentarer
Postat av: pelle

- Seinfeld (så jävla när Elaine gör så där, haha).

- Dirty dancing.

- Hm, är osäker. Berätta.

- Shining (som är världens bästa film, typ).

- Vet inte alls.



Skriv svaaaaren.

2008-11-10 @ 18:47:28
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0