Lugn dag på jobbet.

Idag har det varit en otroligt lugn och seg jobbdag.
Jobbade mellan 7.15 - 17, en av kunderna har nyligen avlidit så ett
rum var tomt, sen var dessutom ett rum till tomt på grund av sjukhusvistelse.
Med andra ord har vi bara haft sex kunder att ta hand om varav två av dessa är helt
självständiga. Försökte fördriva tiden med städ samt hjälpa dom på andra avdelningen
men trots det vart det väldigt mycket tid till övers.

Nu väntar jag bara på att Mats ska sluta jobbet så ska vi sedan åka och äta.
Tidigt imorgon bär det sedan av mot haparanda och Ikea.

Kommentarer
Postat av: Mizca

Säger ni kunder.. är det inte brukare/äldre/patienter eller nåt?



Svar: Ja, det låter lite ofräscht.

2011-05-27 @ 08:37:56
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Mizca

Svar: Hade väl vart enklare om det hette likadant på alla ställen ;) Men ni som arbetar inom det vet ju skillnaden och har lättare för det.

För mig som personlig assistent är det brukaren.

2011-05-27 @ 09:35:48
URL: http://www.mizca.se
Postat av: Lina

Vi säger vårdtagare eller brukare här i karlshamm. Vi är inte så noggranna och drar alla över en och samma kant.



SV: Hela ena väggen i mitt tv-rum består av filmer. Jag fick med dra till Ikea för att inhandla 2 hyllor då de inte längre fick plats. Snabbaste visiten någonsin, in och ut på 20 min typ. Jag skuttade raka vägen till ta själv lagret med en kort paus för att plocka på mig några glödlampor.

2011-05-27 @ 17:16:43
URL: http://afreaklikeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0