Bagarstuga.

Har haft bagarstuga här dom senaste dagarna och bakat som en tok.
Inför första advent bakades det 70 lussebullar, hälften av dom bakade jag
åt farsan, syrran och brorsan. Sen har jag bakat mjukkakor till både oss och dom
samt att jag har bakat mjuk pepparkaka med philadelphiafrosting.
Sen idag blev det att jag bakade kakor med dumle och noblesse samt att jag gjorde
en laddning med chokladbollar. Imorgon hade jag tänkt baka skurna pepparkakor
och eventuellt nå andra småkakor, vore kul att prova på att baka bondkakor.



På första advent for vi först förbi och lämnade av fikat och fikade hos farsan,
sedan rännde vi runt på en massa affärer och på kvällen blev det att åka och
köpa marshall + marshallhållare som vi sen åkte och stoppade upp på
morsans grav tillsammans med en prydnadstomte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0