Skräckfilm

Igårkväll blev det skräckfilmer "för hela slanten", mycket ovanligt.
Första filmen vi såg var Barnhemmet, den var absolut inte så läskig
som jag hade hört och föreställt mig att den skulle vara, men den
där lilla "fågelskrämma-liknande, säck på huvudet pojken" höll
ta mig fan på att skrämma slag på mig så till den mildaste grad
att inte ens den mest begåvade läkaren skulle få igång hjärtat
på mig igen om det väl hade stannat. Fy satan alltså, den pojken borde gå och
dra någe över huvudet. Utöver den där äckliga tygpåsen som han redan har då.
Känner mig lite skärrad fotfarande bara jag tänker på det.
Men bortsett från det så var den riktigt bra.




Den andra filmen vi såg var ingen mindre än självaste The grudge 3.
Visst var den bra men tyvärr var den precis som många andra
uppföljare betydligt sämre och mindre läskig än dom två första.
The Grudge 1 skrämde skiten ur mig och fick mig nästintill att "grädda i rören"
om man får uttrycka sig lite mindre fint. Den filmen var även en avgörande faktor
till att jag blev mörkrädd som ett barn! Men nu mår vi bättre.
The grudge 2 fick mig att drömma mardrömar ett tag, dessutom var jag
så otroligt dum så att jag även stoppade det där gurglande, knarrande "grudgeflicka"
ljudet som ringsignal på mobilen, så varje kväll innan jag gick och la mig
hade jag ångest och bad till gud att det inte skulle ringa under natten.
Men efter att ha lämnat sängen i vild panik för att springa och låsa in mig
på toaletten otaliga antal ggr bytte jag tillbaka signalen igen.
Fränt eller inte, mitt välmående fick komma först.

Men inatt däremot sov jag som en klubbad säl, så med andra ord:
The grudge 3 håller inte måttet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0