Där tvivlet gror - Utläst

Nu har jag läst ut "Där tvivlet gror" av Thomas H. Cook.
Det är en av dom bästa böckerna jag läst på senaste tiden.
Den hade allt som jag önskar mig utav en bok, spänning, mystik, oväntat slut.
Gillar ni kriminalromaner så rekommenderar jag er att läsa den här.
Trots att den har 262 sidor så tog det inte mer än lite drygt 1 dag att läsa ut den.
Helt omöjlig att lägga ifrån sig med andra ord.

Handling:
Eric Moore har all anledning att vara lycklig. Han har en rörelse som blomstrar,
ett trevligt hem och ett tryggt familjeliv i en amerikansk småstad.

En kväll blir hans tonårsson Keith ombedd att sitta barnvakt åt grannens åttaåriga flicka Amy.
Nästa morgon är Amy spårlöst borta.

Plötsligt är Eric en av de föräldrar som han har sett på teve, de som bedyrar sitt barns oskuld.
Medan polisens utredning allt mer kommer att fokusera på Keith, tvingas Eric konfrontera sin son,
skaffa honom en advokat och skydda honom från omgivningens allt starkare misstankar.

Det är bara det att han själv inte är övertygad om att sonen är oskyldig.
Och om Keith är skyldig - och kanske skulle göra samma sak igen - hur ska då Eric som pappa handla?

Där tvivlet gror
är en berättelse om ett brott, om förlorad tillit och om en mans
tappra ansträngningar att hålla fast vid de band som binder honom till det han älskar.



Nu ska jag börja läsa Kusinen från landet som är skriven utav
Mathias (numera Mió) Evanne. En av mina absoluta favoritböcker!
Var ett tag sedan jag läste den nu, boken har ju som tidigare sagt varit borta ett tag.

Trevlig kväll.


Kommentarer
Postat av: ullis

Tack : ) hur har din helg varit?=) Kram

2009-02-18 @ 12:40:02
Postat av: Mió Evanne

Kul att läsa.

Glada julhälsningar från Frankrike /

Mió Mathias Evanne

2010-12-04 @ 23:10:16
URL: http://www.evanne.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0