Kalix får rulltrappa..

Läste följande i DN tidigare idag.

Kalix får rulltrappa - stans första åkattraktion

Kalix har fått sin första rulltrappa. På fredag är det invigning.
Den som aldrig åkt rulltrappa bjuds på lunch. Åkband utlovas.

- Vi kommer att dela ut åkband och är det något mot förmodan som aldrig har åkt lovar vi att den får åka först, sedan bjuder vi på lunch i restaurangen, säger Eva Ljungqvist.



Jaha, kul för dom!
Men det där med åkband fattar jag inte riktigt, får alla som vill ett åkband för att sedan
kunna åka hur mycket rulltrappa dom vill?
Och är det isåfall som på badhusen att dom byter färg på åkbanden varje dag
så inget fusk förekommer?

Exempel:

Seg Kalixbo -Näää tyyyväääärr, iiiiiingeeeen ruuuulltraaaappa fööör deeej iiiiidaaag!
Jag -Varför?
Seg Kalixbo -Meeen haaallååååå, deeet dääär ääär gååårdaaageeens baaaand.
Jag -Jaha, ojdå. Synd för mig, jag får väl ta trappan då.

Och det är sant, kalixbor pratar så där!

God Natt!

Kommentarer
Postat av: Anonym

jenny inte fan pratar jag så fär segt :P

2009-01-23 @ 23:56:50
URL: http://shabang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0