Praktik.

Nu är första praktikdagen inom hemtjänsten avklarad, gick 7-14 idag.
När jag kom dit så fick jag veta att min handledare var sjuk,
men det löste sig genom att jag fick gå med en annan.

Handledaren var jättebra och jag fick svar på alla mina miljontals frågor.
Det jag fick göra var städa, vara med vid en dialys, laga lunch, diska
, krångla på stödstrumpor, sitta och prata med kunderna,
medverka vid duschning, hudskötsel och skopåtagning.

När jag precis kommit hem så ringde enhetschefen och frågade
om jag vill vikariera där i sommar, så jag ska gå upp till hennes
kontor imorgon när jag slutar, imorgon går jag 7-12.

Var hur som helst riktigt roligt på praktiken trots att det började lite knasigt
på grund av sjukskrivningar och att dom inte kom åt att skriva ut scheman.
Men imorgon är min ordinarie handledare tillbaka.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Så kul med vikariat! Hoppas att du får jobba mycket och tjäna mycket pengar!!

2010-04-28 @ 02:14:22
URL: http://lavica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0