Tusen små bitar - James Frey - Biografi/Fakta



Nu har jag läst ut "tusen små bitar".
Har läst den ett par gånger förut, men den är så förjävligt bra
att den tåls att läsas igen..och igen. Boken är tryckt som självbiografi,
fast på senare tid har det kommit fram att vissa delar är mer eller mindre överdrivna,
men so what? Tror att det är betydligt fler än han som har kryddat  på sin story lite.
Nu ska jag ta mig an uppföljaren, Min vän Leonard. 


Handling:
Tänk dig att du vaknar på ett flygplan.
Du har ingen aning om var du har varit eller vart du är på väg.
Ditt ansikte är sönderslaget och att du har blåmärken och sår på hela kroppen.
Du har ingen plånbok, inga pengar, inget jobb. Polisen letar efter dig.
Tänk dig att du bara är 23 år. Och att det har hänt förut...


James Frey ställdes inför denna surrealistiska situation.
Tusen små bitar är berättelsen om vad som hände sedan.
Det är en intensiv, oförutsägbar och gripande berättelse om
drog- och alkoholmissbruk som det aldrig har blivit beskrivet förut. 

Kommentarer
Postat av: Sussi

Den måste jag läsa!



Jag får skaffa en sån till nästa gång. :)

Jag tror brännvidden var på 300mm, men jag kan ha fel också.

2009-06-09 @ 22:40:49
URL: http://lavica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0