Mina kockkunskaper.

Jag är totalt hopplös i köket.
Ska jag koka makaroner eller potatis eller i princip vad som helst,
(i det här fallet ägg) så måste jag alltid googla för att ta reda på hur man gör.
Mycket störande vill jag lova, hur ids kockarna hålla på med sånt?

Det enda som jag klarar av att göra är köttfärslimpa, äggröra, rostade mackor och nudlar.
Steka färdiglagade saker kan jag ju också såklart, vilket är min stora räddning.
Så det enda jag har jättevsårt för är det här med kokningar och gud bevare mig väl bakning.
Bakar jag mot all förmodan någonting så slutar det allt som oftast med att jag äter upp smeten.
För jag vet att om jag stoppar in vad jag nu har gjort i ugnen så blir det antingen för
löst, för torrt eller totalt uppbrännt.

Nu ska jag gå och äta macka med ägg, råkade missa koktidentiden men någon
minut hit eller dit ska väl inte spela någon större roll.

Kommentarer
Postat av: pelle

HAHA! Måste du googla för att koka makaroner - fan vad skön du är! ;D

2009-01-23 @ 11:23:18
URL: http://pellespersonliga.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0