Jäntelagen vs Jantelagen



Sagt av min s.k pojkvän som ska stå bakom mig i vått & torrt!
Killen: Du borde läsa Jäntelagen och ta det till dig din självgode fan!
(precis så sa han, eller något liknande iaf)

Det är bara det att han menade nog Jantelagen.
Men men lagt kort ligger & jag ska ta till mig av vartenda ord!



Jäntelagen
  • Du skall tro du är något  (precis vad jag alltid har sagt)
  • Du skall tro du är lika god som alla andra och alla andra är lika goda som du 
  • Du skall veta att du är lika bra som andra om du vet att du gör ditt bästa kan du uppskatta dem som är bättre.
  • Ibland vet du mer än andra - (inte bara ibland utan jämt
  • Du är inte förmer än andra men du är enastående som alla andra
  • Du duger till mycket
  • Skratta åt dig själ och din värld det gör dig fri
  • Du skall lära andra en hel del och lära av andra


  • Jantelagen

  • Du skall inte tro att du är något
  • Du skall inte att du är lika god som vi
  • Du skall inte  tro att du är klokare än vi
  • Du skall inte  inbilla dig att du är bättre än vi
  • Du skall inte  tro du vet mer än vi
  • Du skall inte  tro du duger något till
  • Du skall inte  skratta åt oss
  • Du skall inte  tro att någon bryr sig om dig
  • Du skall inte  tro att du kan lära oss något.

  • Kommentarer

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0